غذاهای نامناسب در پسرزایی مردان

غذاهای نامناسب در پسرزایی مردان

غذاهای نامناسب در پسرزایی مردان

مطمئنا، شریک زندگی شما می داند که این چیزها برای قلب یا کمر مناسب نیست، اما اکنون باید با این واقعیت روبرو شود که غذاهای چرب، سرخ شده و شیرین می توانند باروری مردان را مختل کنند. غذاهای نامناسب در پسرزایی مردان :

۱- ماهی با جیوه بالا:

جیوه در زنان و مردان به ناباروری مرتبط است. ماهی هایی که دارای بیشترین مقدار جیوه هستند، ماهی های شمشیری، مگس شاه، ماهی تیلفی، استیک توتون و کوسه هستند. بنابراین اگر به دنبال غذاهای غنی از امگا ۳ هستید ماهی قزل آلا مصرف کنید.

۲- نوشیدنی های کافئین دار و الکل:

تحقیقات نشان می دهد که قهوه بیش از حد (یا نوشیدنی چای یا انرژی زا) و الکل بیش از حد می تواند به طور جدی میزان اسپرم را کاهش دهد. بنابراین حداکثر روزی دو فنجان قهوه بخورید، و مصرف الکل را نیز تحت کنترل داشته باشید.

۳- سیگار کشیدن و نوشیدنی انرژی زا

تحقیقات بیشتر نشان می دهد پدرانی که نوشیدنی های سنگین مصرف می کنند و سیگار می کشند به اسپرم آسیب می رسانند.

متخصص تغذیه اصفهان | غذاهای نامناسب در پسرزایی مردان

سایر عوامل اثرگذار برکیفیت اسپرم:

– استرس شدید
– فعالیت بدنی شدید
– برخی آنتی بیوتیک ها
– تماس حشره کش ها و آفت کش ها
– وقفه زیاد در فعالیت جنسی
– واریکوسل
– ضربات وارد شده به بیضه
– استفاده از داروی استروئیدی

چه چیزی اسپرم مرد را از بین می برد؟

اسپرم سلول تولیدی در مایع منی است که به صورت مایع تولید و در طول رابطه جنسی آزاد می شود. سلولهای اسپرم در حاملگی نقش مهمی دارند. بعضی از مردان ناباروری را به دلیل کم بودن تعداد اسپرم تجربه می کنند. … یک ادعا وجود دارد که نوشیدن شربت لیمو می تواند اسپرم را از بین ببرد.

اگرچه انتخاب لباس زیر مردانه ممکن است بر درجه حرارت بیضه تاثیر بگذارد و کیفیت اسپرم را کاهش دهد، اما اغلب مطالعات نشان می دهد تفاوت معناداری بین شرت پاچه دار و بدون پاچه در تأثیر آنها بر باروری مردان وجود ندارد. در مطالعه ای از ۵۰۰ مرد در خصوص نوع لباس زیر در طول روز و شب پرسیده شده است. محققان دریافتند نوع لباس زیر مرد تاثیر چندانی بر بارداری و کیفیت مایع منی ندارد (۴ علت اصلی و ۷ درمان ناباروری در مردان و تشخیص آن). حمام های گرم و سونا می تواند باعث افزایش دمای بیضه و کاهش تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم شود. اما این گرما تاثیر دائمی روی اسپرم ندارد. کاهش تعداد اسپرم ممکن است به صورت موقت باشد و چند ماه پس از توقف مراجعه به حمام گرم و سونا به حالت طبیعی باز می گردد.

 


دکتر رضا اطمینانی

متخصص تغذیه اصفهان

با ارائه روش های اصولی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی در رسیدن افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد .

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر رضا اطمینانی پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

آیا شیر جایگزین مناسبی برای گوشت می باشد؟

رژیم گیاھخواری و بروز بیماری

علت لاغری و ریزش مو

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم لاغری

نکات مهم درافزایش قد کودکان

بیماری بی ‌اشتهایی عصبی

موادغذایی افزایش دهنده شیر مادر

رژیم غذایی مردان برای پسردار شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *