رژیم گیاھخواری و بروز بیماری

رژیم گیاھخواری و بروز بیماری

رژیم گیاھخواری و بیماری ھا

در این بخش به بیماری ھایی که ممکن است در رژیم گیاھخواری رخ دھد و درمان شود بررسی می شود با ما ھمراه باشید تا فواید و مضرات رژیم گیاھخواری را بررسی کنیم :

قلب و عروقی

مطالعات نشان میدھد که گیاھخواران مطلق vegan سبت به سایر گیاھخواران لاغرتر بودند و میزان کلسترول تام، LDL و فشار خون آن ھا پایین تر بود. ھمچنین کلسترول تام و LDL سرم گیاھخواران مطلق vegan در مقایسه با ھمه چیز خواران به ترتیب ۳۲ %و ۴۴ %کمتر بود زیرا شاخص توده بدنی BMI  در گیاھخواران به طور قابل ملاحظه ای پایین تر بود که به عنوان یک عامل محافظت کننده مھم برای کاھش چربی خون و خطر ابتلا به بیماری ھای قلبی به شمار می آید.

گیاھخواران مطلق vegan نسبت به ھمه چیزخواران مقادیر بیشتری میوه و سبزیجات مصرف می کنند و با توجه به این که میوه و سبزیجات سرشار از فیبر، اسید فولیک، آنتی اکسیدان ھا ، فیتوکمیکال ھا و… ھستند امکان بروز سکته مغزی و خطر کمتر مرگ و میر در اثر سکته مغزی و بیماری ایسکمیک قلب در آن ھا پایین تر ھست. ھمچنین گیاھخواران مطلق غلات سبوس دار، سویا و آجیل را نیز به مقادیر بیشتری مصرف می کنند که مواد غذایی مذکور نیز اثرات محافظتی قابل توجھی بر عملکرد قلب دارند.

 

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر رضا اطمینانی پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

متخصص تغذیه اصفهان

چاقی علت سرطان کبد

اسیدهای چرب ترانس مضر هستند؟

انواع چربی‌ ها چه فواید و مضراتی برای بدن دارند؟

رژیم بیماران چربی خون بالا

رژیم غذایی بدون قند

رژیم سالم خواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *