کاهش چربی در ماه مبارک رمضان

کاهش چربی در ماه مبارک رمضان

راهنمای کامل از دست دادن چربی در ماه رمضان

ماه رمضان برای بسیاری از مسلمانان که در تلاش برای دستیابی به اهداف کاهش وزن و کاهش چربی هستند ، می تواند یک زمان چالش برانگیز باشد. دوره روزه داری  ۳۰ روزه در ماه مبارک رمضان به معنی خودداری از مصرف غذا و نوشیدنی در ساعات طولانی از سپیده دم تا غروب خورشید است.

با برنامه ریزی مناسب و راهنمایی صحیح در مورد رژیم غذایی ، تغذیه و ورزش هنوز می توانید با خیال راحت و موثر به سمت اهداف کاهش وزن و کاهش چربی در حین روزه گرفتن در ماه رمضان بروید.

ما این رهنمود را برای کاهش وزن در ماه رمضان ایجاد کرده ایم و برخی از وعده های غذایی نمونه را به شما کمک کرده ایم تا در پیشرفت و به پایان رساندن مناسب تر ، سالم تر و لاغرتر از ماه مبارک رمضان از زمان شروع استفاده کنید.

کالری

اگر هدف شما از دست دادن وزن است ، پس باید بر میزان کالری روزانه خود نظارت کنید. این مسئله حتی در ماه رمضان از اهمیت بیشتری برخوردار است که خوردن بیش از حد در غذاهای پر کالری در هنگام افطار بسیار آسان است – به خصوص وقتی که تمام روز را بدون غذا و آب طی کرده اید.

نکته اصلی برای بسیاری از افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند این است که آنها معمولاً برای کاهش وزن یا ریختن چربی بدن کالری زیادی مصرف می کنند (حتی اگر آن کالری های اضافی از منابع سالم تامین شوند).برای رسیدن به هدف کاهش چربی خود باید  کاهش کالری داشته باشید.

غذای خود را به همان میزان قبل نگه دارید

فقط به دلیل اینکه ماه رمضان است به این معنی نیست که باید ناگهان رژیم خود را به طور چشمگیری تغییر دهید. در حقیقت ، اگر هدف شما از دست دادن وزن و ریختن چربی باشد ، در واقع باید تمام تلاش خود را برای خوردن همان کیفیت ، کمیت و نسبت غذایی که می خواهید مرتباً در رژیم کاهش وزن یا کاهش چربی انجام دهید ، بخورید.

ممکن است به این صورت باشد که شما قادر نخواهید بود همان مقدار از وعده های غذایی را در پنجره غذا خوردن خود در بین افطار و سحر نسبت به روز معمولی خارج از ماه رمضان قرار دهید ، اما مقدار و کیفیت غذایی که مصرف می کنید را حفظ کنید. 

متخصص تغذیه اصفهان کاهش چربی در ماه مبارک رمضان

از پیش برنامه ریزی کنید و رژیم غذایی داشته باشید 

چه عاملی برای هرگونه کاهش موفقیت آمیز وزن یا رژیم تغییر شکل بدن وجود دارد؟ برنامه ریزی و سازماندهی. اطمینان از اینكه تمام وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی و تهیه كرده اید ، به این معنی است كه شما به احتمال زیاد به برنامه رژیم خود رعایت می كنید كه در نهایت باعث كاهش وزن بهتر و موفقیت در از دست دادن چربی در طولانی مدت می شود.

پس از یک روز کامل روزه گرفتن ، هورمونهای گرسنگی شما زیاد خواهد بود به این معنی که ساده تر است که بر روی انواع غذاهایی که طعم عالی دارند ، اما برای اهداف ترکیب بدن شما وحشتناک است ، ساده تر عمل کنید.

بنابراین ، آماده کردن وعده های غذایی سالم و انتظار برای زمانی که سریع بشکنید ، که نیازهای کالری و اهداف ریز مغذی شما را برآورده می کند ، کلید موفقیت در کاهش وزن است.

وعده های غذایی خود را آماده کنید

آماده سازی مواد غذایی ساده ترین و موثرترین راه برای پیگیری با رژیم غذایی شماست. هنگامی که شما در برنامه کاهش چربی هستید و می دانید که کالری و اهداف ریزمغذی خود را دریافت می کنید .

صرف یک ساعت یا یک هفته برنامه ریزی برای غذا و وعده های غذایی خود برای هفت روز آینده در ماه رمضان باعث می شود در طولانی مدت بارهای پخت و پز شما صرفه جویی شود. خرید و پخت و پز به علاوه به صورت فله بسیار مقرون به صرفه تر از گرفتن وعده غذایی از مغازه یا گرفتن غذا در رستوران یا غذای آماده است.


بیشتر مطالعه کنید :

از چه غذاهایی در ماه رمضان باید پرهیز کرد ؟

از پرخوری در ماه رمضان جلوگیری کنید .

توصیه های موثر برای کاهش وزن در ماه رمضان

زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *