توصیه های موثر برای کاهش وزن در ماه رمضان

توصیه های موثر برای کاهش وزن در ماه رمضان

عادت های غذایی برای کاهش وزن در ماه رمضان به شما کمک می کند . 

عادات غذایی سالم زیادی وجود دارد که می تواند به شما در کاهش وزن در ماه رمضان کمک کند. اما بهتر است پس از پایان رمضان این عادت ها به خوبی حفظ شود ، بنابراین می توانید از مزایای آن برای دراز مدت استفاده کنید.

این شامل : 

  1. در هنگام پخت و پز از استفاده بیش از حد روغن اضافه شده خودداری کنید ، جایگزین کردن سوپ های خامه ای با سوپ های دانه ای یا سبزیجات.
  2. برای تهیه وعده های غذایی به جای سرخ کردن از روش های کباب کردن یا آبپز کردن استفاده کنید.
  3. گوشت قرمز بدون چربی یا مرغ کبابی بدون پوست و ماهی کبابی بیشتری بخورید.
  4. شیرینی ها را با میوه های تازه در حد مجاز جایگزین کنید. خوردن دو وعده میوه در روز با سه خرما معادل یک وعده و تحویل حدود ۶۰ تا ۷۰ کالری است.
  5. در هنگام تهیه دسرها و شیرینی ها مانند پودینگ ، کاردی و سایر شیرینی ها از لبنیات کم چرب یا چربی استفاده کنید و ماست یا چربی بدون چربی میل کنید.
  6. در هنگام خوردن آجیل خام و بدون نمک ، اعتدال را رعایت کنید.
  7. آب میوه های شیرین شده و نوشیدنی های غلیظ را با آب میوه های تازه جایگزین کرده و میزان مصرف آن را به یک فنجان در روز محدود کنید.
  8. میزان مصرف مایعات به ویژه آب بین افطار و سحر را افزایش دهید.
  9. سبزیجات تازه بخورید و بدون سس پر چرب و مایونز ، سالاد میل کنید. در عوض ، بدون اضافه کردن نمک از مقدار کمی روغن زیتون و سرکه استفاده کنید.
  10. مقدار مواد نشاسته ای را با مخلوط کردن برنج بخارپز با سبزیجات یا حبوبات کاهش دهید تا طعم آن اضافه شود و فیبر را درون رژیم غذایی خود بگنجانید که باعث افزایش احساس پر بودن می شود. یک فنجان برنج پخته شده یا اسپاگتی برای یک وعده غذایی کافی است.
  11. ورزش را ادامه دهید ، به عنوان مثال به مدت ۳۰ دقیقه در روز سریع پیاده روی کنید ، شنا کنید یا در یک سالن با تهویه مطبوع کار کنید.

متخصص تغذیه اصفهان کاهش وزن در ماه رمضان


مطالب پیشنهادی :

روزه داری برای خانم های باردار و شیرده

حفظ سطح مایعات و نقش آن در سلامت و روزه داری ماه رمضان

توصیه برای افراد روزه دار مبتلا به دیابت در ماه رمضان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.