ویتامین های مهم برای کاهش وزن

ویتامین های مهم برای کاهش وزن

بررسی ویتامین های مهم برای کاهش وزن

متخصص تغذیه روس سه ویتامین اصلی برای کاهش وزن را نام برد. متخصص تغذیه یلنا تیخومیروا سه ویتامین را که نقش کلیدی در روند کاهش وزن دارند، نام برد. به گفته‌ی وی، سهم مهمی در کاهش وزن را ویتامین دی و سپس ویتامین‌های بی و سی بازی می‌کنند. در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان به بررسی ویتامین های مهم برای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

ویتامین D به طور تصادفی در صدر رتبه بندی قرار نگرفته، زیرا در سنتز هورمون‌های جنسی مردانه و زنانه نقش دارد که شدت فرآیندهای متابولیک را در بدن ما تنظیم می‌کند. سطوح پایین ویتامین D می‌تواند منجر به کاهش هوشیاری، خلق و خو و میل جنسی شود و در عین حال اشتها را افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، بعید است که این امر به کاهش وزن کمک کند.

مطلب پیشنهادی : بررسی بهترین منابع ویتامین B3 یا نیاسین

تفاوت کاهش وزن مردان با زنان در چیست؟ | متخصص تغذیه اصفهان

ویتامین‌های گروه B کاتالیزورهای مهم اکسیداسیون چربی، تسریع روند چربی سوزی در حین ورزش و همچنین کنترل انتقال ارتباطات عصبی عضلانی و بین عصبی هستند. مهم است که این ویتامین‌ها هر روز وارد بدن شوند، زیرا جمع نمی‌شوند.

دکتر رضا اطمینانی را در اینستاگرام دنبال کنید

ویتامین C همچنین برای کاهش وزن مفید است. این ویتامین باعث تقویت عملکرد سنتز کلاژن در بدن می‌شود که منجر به کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان هاست که از سلول‌های بدن ما در برابر اکسیداسیون رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به بافت‌های بدن ما جوانی و انعطاف پذیری می‌بخشد. مانند ویتامین B، باید روزانه مصرف شود.


مطالعه بیشتر:

آشنایی با هرم غذایی گیاه خواران

نکاتی برای جذب بهتر ویتامین دی

نحوه لاغری با رژیم فستینگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.