رژیم پریتیکین و تاثیر آن بر لاغری

رژیم پریتیکین و تاثیر آن بر لاغری

رژیم پریتیکین و تاثیر آن بر لاغری

رژیم پریتیکین (Pritikin Diet)

یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های لاغری است. این رژیم مانند سایر رژیم‌های لاغری کتوژنیک، دش، مدیترانه‌ای و … یکسری اصول دارد که شما باید درصورت تمایل به پیروی از این رژیم با این اصول آشنا شوید.

این رژیم غذایی بر خوردن غذاهای فرآوری نشده، کم چربی و فیبر بالا با ورزش روزانه تاکید دارد و معتقد است که رعایت این اصول می‌تواند شما را به هدف موردنظر برساند.

رژیم غذایی پریتیکین چگونه کار می‌کند؟

به‌طورکلی رژیم غذایی پریتیکین را می‌توان براساس سه اصل دسته بندی کرد که این سه عبارتند از رژیم غذایی پریتیکین، برنامه ورزش و ذهن و بدن سالم.

رژیم پریتیکین و تاثیر آن بر لاغری | دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان
رژیم پریتیکین

همان‌طورکه گفته شد، این رژیم غذایی بر غذاهای کامل و فرآوری نشده تاکید دارد و توصیه می‌کند غذاهایی که چربی کم و فیبر بالا دارند را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در این رژیم باید ۱۰ تا ۱۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۶۵ تا ۷۵ درصد کربوهیدرات‌های پیچیده مصرف شود. همچنین باید گفت این رژیم براساس یک سیستم استاپ لایت با فهرستی از غذاهای go (برو)، caution (احتیاط) و stop (توقف) است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • غذاهای دسته go درحقیقت غذاهایی به‌شمار می‌آیند که شما باید بیش از هرچیزی آن‌ها را مصرف کنید. غذاهایی که در این دسته قرار می‌گیرند شامل مواردی چون میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، سبزیجات نشاسته‌ای، حبوبات، ماهی، پروتئین بدون چربی و غذاهای کم چرب و غنی از کلسیم مانند ماست بدون چربی می‌شوند.
  • غذاهای دسته caution همان‌طورکه از نام این دسته مشخص است باید به‌صورت محتاطانه و محدود مصرف شوند و برای شما مجاز هستند. این مواد شامل مواردی چون روغن‌ها، قندهای تصفیه شده مانند شربت‌ها و آبمیوه‌ها و غلات تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج می‌شوند که باید در برنامه غذایی شما به‌شکل کنترل‌شده مصرف شوند.
  • در نهایت به غذاهای stop می‌رسیم. غذاهایی که در این دسته قرار می‌گیرند، نباید بیشتر از یکبار در ماه مصرف شوند. لیست غذاهایی که در این دسته قرار می‌گیرند، عبارتند از:
  1. چربی‌های حیوانی مانند کره
  2. روغن‌های استوایی مانند روغن نارگیل
  3. روغن‌های فرآوری شده مانند مارگارین
  4. گوشت‌های فرآوری شده
  5. لبنیات و غذاهای فرآوری شده

 

برای دریافت رژیم درمانی مناسب خود از بهترین متخصص تغذیه اصفهان ، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *