نکات طلایی کاهش وزن

نکات طلایی کاهش وزن

نکات طلایی کاهش وزن

اصلاح برنامه غذایی

بی‌تردید کم‌تر غذا خوردن یکی از ملزومات رژیم غذایی و برنامه کاهش وزن است.

اگر پیش از هر چیز به غذاهای روزمره خود نگاهی بیندازید، تعجب خواهید کرد، چون متوجه خواهید شد همین غذاهای به ظاهر «معمولی» چقدر کالری دارند. دو برش از پیتزا به طور متوسط ۶۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و یک همبرگر با سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشیدنی گازدار می‌تواند تقریبا کالری مورد نیاز همه روز شما را تامین کند!

نکات طلایی کاهش وزننکات طلایی کاهش وزن | متخصص تغذیه اصفهان

با دانستن مقدار کالری هر غذا و ثبت مواد غذایی مصرفی روزانه می‌توانید به اشتباهات غذایی خود پی ببرید. بله، ممکن است شما برای ناهار سالاد بخورید، ولی آن فست‌فودی که شب می‌خورید کالری‌های اضافی بسیاری را به بدن شما تحمیل می‌کند.

یک نکته مهم در باب کمتر کردن مقدار کالری دریافتی روزانه درباره غذاهای رستوران‌هاست. وقتی به رستوران می‌روید، مقدار غذایی که سرو می‌شود برای دو نفر کافی است. شما می‌توانید فقط نیمی از غذای خود را بخورید و نیم دیگر را با خود ببرید. همیشه پیش از غذا خوردن آب بنوشید. این کار باعث می‌شود که زودتر احساس سیری کنید.

در خانه، زمانی که غذا می‌کشید، سهم خود را در بشقاب کوچکتری بکشید.

وقتی مقداری غذا از ظرف می‌کشید، بلافاصله در ظرف را ببندید و بقیه را در یخچال بگذارید.

به این ترتیب اگر باقیمانده غذای شما در یخچال و سرد باشد، به راحتی نمی‌توانید میل کاذب خود به دوباره خوردن را برآورده کنید و احتمال پرخوری کاهش خواهد یافت. بیشتر ما حوصله دوباره گرم کردن غذا را نداریم و بنابراین از غذا خوردن منصرف می‌شویم.

 

جهت اطلاع از خدمات دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه اصفهان ، با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *