فواید مصرف صبحانه برای بدن

فواید مصرف صبحانه برای بدن

فواید مصرف صبحانه برای بدن :

از مهم ترین فواید مصرف صبحانه برای بدن که متخصصان تغذیه بر خوردن صبحانه تاکید می کنند،
مطالعاتی است که نشان می دهد صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکری خلاق در فرد می شود.

صبحانه مناسب شامل دو یا سه برش نان از انواع غلات، حدود ۵ گرم کره و کمی عسل یا مربا است.
پروتئین مورد نیاز بدن را در وعده صبحانه، می توانید از طریق مصرف شیر و پنیر تأمین کنید.
اگر به شیر حساسیت دارید یا میانه تان با پنیر خوب نیست، ماست را جایگزین کنید.
ماست میوه ای و ماست بستنی گزینه هایی هستند که می توانید جایگزین شیر کنید.
برای صبحانه حق تقدم با دانه های سبوس دار و پروتئینی است.
گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه هم بهترین گزینه های یک صبحانه سالم هستند.
اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.

بهترین متخصص تغذیه اصفهان فواید مصرف صبحانه برای بدن

 وقتی میلی به صبحانه نداریم

شاید تجربه کرده باشید وقت هایی که صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید، معمولاً اشتهای خوردن صبحانه ندارید.
علتش این است که صبح های زود، بدن هورمونی به نام کورتیزول ترشح می کند
که باعث بالا رفتن قند خون و کاهش اشتهای صبحگاهی می شود.

هر چند که این وضع در کودکان و نوجوانان بیشتر به چشم می خورد اما به هر حال، بد نیست بدانید که وقتی ما صبحانه کافی نمی خوریم
بدنمان احساس کمبود می کند و به صورت خودکار عمل ذخیره سازی را انجام می دهد
و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده ناهار، بیشتر می شود
بنابراین شرایط ابتلا به اضافه وزن و چاقی، به سادگی برای شما به وجود می آید.
متخصصین تغذیه بهترین زمان صرف صبحانه را بین ساعت ۹ تا۹:۳۰  می دانند.
اگر صبح ها میل به خوردن صبحانه ندارید، سعی کنید صبحانه متفاوت و متنوعی فراهم کنید.
مثلاً یک واحد میوه یا آبمیوه طبیعی بخورید، کمی کنجد عسلی میل کنید یا نان صبحانه تان را تست شده مصرف کنید.

به هر طریقی که می توانید اشتهای صبحانه خوردن را در خود تحریک کنید چون ۲۰ درصد از انرژی روزانه شما از همین وعده تأمین می شود.

مزایای مصرف صبحانه

  • ذخیره انرژی برای انجام کارهای روزانه در شرایط عادی و شرایط خاص
  • کمک به درک بهتر مفاهیم و انجام کار بهتر در طول روز و تمرکز بهتر برای انجام وظایف حساس (کمتر شدن حوادث)
  • روشی بسیار عالی برای حفظ سلامتی و جلوگیری از افزایش وزن. افرادی که صبحانه سالم می‌خورند کنترل بهتری بر روی جلوگیری از افزایش وزن خود دارند
  • یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک حرکات روده و پیشگیری از یبوست (یکی از عوارض یبوست ابتلا به سرطان روده بزرگ یا کولون)
  • افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن و مصرف بهتر انرژی برای فرد

مطالب پیشنهادی:
تاثیر صبحانه قبل از ورزش برای بهبود سرعت کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.